نظافت ایمپلنت‌ دندان

به منظور اطمینان از طولانی شدن عمر ایمپلنت و سلامت آن، نظافت ایمپلنت بهترین کاری می باشد که می‌توانید انجام بدهید. این امر بخصوص در روزهای ابتدایی و مراقبت‌های بعد از جراحی پر اهمیت می باشد.

تمیز کردن ایمپلنت در خانه

پیشنهاد می‌کنیم به طور مرتب از مسواک ایمپلنت و نخ دندان ایمپلنت و حتی دهانشویه غیر الکلی استفاده کنید. ولی ازآنجاکه ایمپلنت‌ها جزء دندان‌های مصنوعی به حساب می آیند، ضروری می باشد بعضی نکات را مد نظر داشته باشید. شاید ذرات جامد غذا و باکتری در قسمت‌های اطراف ایمپلنت گیر بیفتند. این امر نهایتا باعث شکل گیری جرم دندان خواهند شد که در صورت درمان نشدن به عفونت تبدیل می‌شود. به منظور هر چه تمیز نگه داشتن دندان‌های مصنوعی لازم است از بعضی لوازم نظافت ایمپلنت استفاده کنید.

مسواک‌های برقی

برای مسواک زدن ایمپلنت‌ها می‌توانید از مسواک‌های معمولی استفاده کنید، اما برخی بیماران دقیقا نمی‌دانند از چه نوع مسواکی استفاده کنند. اساسا هیچ فرقی بین مسواک برقی یا دستی وجود ندارد، ازاینرو هر دو نوع را توصیه می‌کنیم. مسئله اصلی سازگاری مسواک با ایمپلنت و راحت بودن مسواک زدن است. بااینحال هر نوع مسواکی که انتخاب می‌کنید می‌بایست نرم و ملایم باشد.


چاپ   ایمیل