معاینات و بررسی های ضروری قبل از درمان و شرایط کاشت دندان

 

جهت اینکه اطلاع پیدا کنید که آیا کاشت دندان درمان مناسبی برای شما خواهد بود یا نه نخست بایستی توسط دندانپزشک متخصص پروتز یا جراح فک و صورت یا متخصص لثه معاینه شوید. دندانپزشک شما در معاینه ی پیش از ایمپلنت، دندان ها و لثه هایتان را به طور کامل بررسی می کند. همچنین تراکم استخوان فک و حجم استخوان فک مورد نیاز برای ایمپلنت بررسی می شوند.

 

شاید برای این معاینه نیاز به عکس از دندان و سی تی اسکن فک باشد تا از مناسب بودن ساختار استخوان فک برای کاشت دندان اطمینان حاصل شود.
اینکه از کدام یک از انواع ایمپلنت استفاده کنید و مراحل انجام جایگزینی دندان از دست رفته برای شما چگونه باشد، به موارد زیادی بستگی دارد. دندانپزشک شما بر اساس وضعیت بافت های دهانی، بهداشت دهان و دندان و عادات شخصیتی شما و میزان تعهدتان به مراقبت های پس از درمان به شما بهترین طرح درمان ایمپلنت را پیشنهاد خواهد داد.

 

 

برخی اشخاص با حجم استخوان فک یا بافت لثه نامناسب، نیاز به پیوند استخوان یا پیوند بافت نرم پیش از کاشت دندان دارند. شاید در این موارد تنها بتوان از ایمپلنت هایی با قطر کمتر استفاده کرد که به عنوان مینی ایمپلنت شناخته می شوند.
دندانپزشک شما بر اساس وضعیت شما می تواند کل زمان مورد نیاز برای درمان، تعداد جلسات مورد نیاز و اینکه در هر جلسه ای چه کاری برای درمان شما انجام می شود، برآوردی کلی به شما ارائه دهد. در طول جلسه معاینه، در مورد انتخاب بی حسی موضعی یا بیهوشی کامل در صورت نیاز نیز صحبت می شود. همچنین هزینه تخمینی درمان در این جلسه صحبت می شود. هزینه کاشت دندان بسیار وابسته به نوع درمانی است که شما بین گزینه های مختلف انتخاب می کنید.

 

وقتی دندانپزشک سلامت دهان و دندان های شما را برای درمان بررسی کرد و شما به عنوان کیس مناسب شناخته شدید، درمان آغاز می شود که به صورت اختصاصی برای شما برنامه ریزی شده است.

امروزه ظاهر پروتزهای ایمپلنت، تفاوتی با دندان اصلی شما ندارد. پروتز یا تاج ایمپلنت به وسیله پیچی که به استخوان فک شما جوش‌خورده است نگه داشته می شود. مراحل جراحی به طور معمول در یک جلسه تمام می شود. اما پیش از گذاشتن تاج دندان نیاز به طی شدن مدت زمان لازم برای محکم شدن ایمپلنت در استخوان فک میباشد.


چاپ   ایمیل